divendres, 19 d’octubre del 2007

Setmana 3a i 4a

En Josep i jo durant aquestes dues ultimes visites les em dedicades a coneixens millor, tant parlant del que fa cadascú des de que es lleba al matí fins que se'n va a dormir, parlar de la nostre familia, ensenyant fotografies o cartes, de les coses que ens interessen... en fi! que els dos podem dir que ja no som simples desconeguts.

Ell està molt tancat en que no pot fer res, que ja té 83 anys i que ja no està per recordar coses de l'infància o ve fer alguna activitat. L'ultima visita la vàrem dedicar a dibuixar, ja que és una afició que té o tenia, sempre em repeteix continuament que els quadres de la seva habitació són dibuixats per ell i els que estan a l'entrada de la residència. Va començar a dibuixar als 60 anys, sempre m'ho diu, jo entenc que li agradi molt dibuixar i que li agradi sentir-se orgullós del seus quadres, però no entenc perque va deixar de pintar així que vaig decidir dedicar una visita al dibuix, perque ell ho havia deixat com de banda amb l'excusa de que amb els anys ja no era el mateix.
Ens vam posar a fer com un esbos o croquis d'un dels quadres d'ell que té penjats a l'habitació, concretament un que m'agrada molt. Penjaré els croquis aquí a la pàgina, tant el meu com el seu. Encara que molt be no estan, ja que no teniem ni estris, ni lloc adecuat. El vaig veure molt concentrat, i també m'ajudava, bueno m'indicava com hauria de començar amb el dibuix, em feia de mestre.
Aquell dia l'hora va passar volant, tan que m'hi vaig estar més del compte! En Josep sempre m'acompanya un tros a casa, i pel camí té un comportament diferent, és com si al sortir de la residència es sentís lliure, nose ben be com explicar-ho, s'interessa més per temes sentimentals o nose.. Es que ell es pren aquestes activitats, aques assignatura per dir-li d'alguna manera, de forma educativa, nose que vol ajudar-me, ajudar-me en els estudis.

La próxima visita la dedicarem a fer alguna activitat diferent, com jugar a algun joc de taula, alguna cosa que hagi de pensar una mica, que sigui diferent!



Sandra.

1 comentari:

Gemma ha dit...

Sandra
et vaig felicitar la primera publicació que vas fer, però no sé...has abandonat de cop. Has faltat 2 setmanes a la classe..no escrius res des de fa temps...suposo que déus anar a veure al Josep cada setmana, però cal fer un breu, ni que siguin 2 línees, un breu resum de les trobades. Les sensacions, emocions, frustracions, avorriments que experimentes s'han de poder expressar en una setmna com a màxim. Després, amb el temps, perden intensitat.
Torna a posar-te les piles.
gemma